lincoln College en de pub

26 oktober 2014 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

Ik ging woensdag naar Lincoln College en daarom moest ik eerder opstaan. But I failed. Het lukte mevrouw niet. Het is namelijk een half uur lopen. Want ja fietsen, nee daar doen ze niet aan. Er zijn ook nergens fietsenstallingen. En als die er al zijn is het maar 1 rek. Oh ja en ik denk dat ik zeker een ongeluk ga krijgen met mijn fietskunsten, vooral nog met links rijden, komt niet goed. Dus in de ochtend snel make-up opgesmeerd, toast naar binnen gedouwd en de thee achter overgeslagen. Toen ik met alle haast mijn jas en schoenen aan had gedaan, na veel gemopper, en de achterdeur opendeed, stond ik even stil, ik wist de weg natuurlijk niet. Zucht. Ik dacht even snel via Google Maps de weg op te zoeken want ik ben een top scout daarin, not. Toen stond Dave al klaar met de autosleutels in zijn hand om mij weg te brengen. Wat een ochtend.
Bij de receptie van de school zat er een hele aardige vrouw achter de balie. Ik heb namelijk een kwartier gewacht totdat ik zou worden opgehaald door de docent van de onderwijsassistent opleiding. De vrouw achter de balie besloot daarom mij naar de klas te brengen, echt hoe lief! Onderweg stelde ze veel vragen over hoe ik het hier vond en of ik het naar mijn zin had. Eenmaal in de klas aangekomen wouden leerlingen mij gaan ophalen bij de receptie, beetje laat. Maar de leerlingen, allemaal meisjes, waren ontzettend aardig/grappig en betrokken mij er heel erg bij. Qua lesstof is het wel hetzelfde als op Alfa-College, we hadden het over pesten, kindermishandeling en zelfbeeld. Ik ga 12 november weer heen. Want dat vind ik wel leuk en de klas ook, zeiden ze.

Donderdagavond was ik weer naar de scoutingband geweest en heb ik gemarcheerd, zoals ze in de fanfare altijd doen. Ik dacht: ‘Oh dat doe ik wel even, makkie.’ Na was toch wel even anders. Aangezien ik ook echt ontzettend slecht ben met links en rechts.
Bij rijles was dat ook altijd een drama. ‘Ga hier maar links’ zei Gea dan (rij instructrice). Nee hoor ik ging gewoon naar rechts. En dan riep Gea weer ‘Ja hoor gaat madam weer naar rechts.’ Muwhaha ja, kan er niet zoveel aan doen. Was altijd wel heel erg leuk, rijles.

Gisteravond ben ik voor het eerst de pub in geweest, het was super gezellig. Met de drank was het echt niet bij te houden. Het bier en de alcohol vlogen er door heen en de glazen zijn huge. Die Engelsen kunnen er wel wat van. Vandaag heb ik echt een chill dag en heb ik lekker lang in bed gelegen. Heerlijk.
Ik voel me geen loser meer, ik heb nu mensen om wat mee te socializen. Ik hou van scouting. Ik ben blij dat dat mijn hobby is want zo kom je snel in contact met mensen.

1. Mieke Muilwijk:
    26 oktober 2014
    He Romee, wat fantastisch jouw contacten met een klas op Lincoln college en op scouting. That's the way girl.
    Blijf filmen en bloggen. Dat wordt een prachtig verslag!
  2. Karla:
    27 oktober 2014
    He Romee weer heel wat belevenissen, het klinkt allemaal gezellig en heel herkenbaar, leuk dat je het naar je zin hebt, maar je denkt er toch wel om dat je het niet te veel naar je zin hebt, dat is niet goed voor de mensen hier in Nederland. Hier gaat alles nog zo zijn gangetje het wordt steeds herfstiger, er liggen steeds meer blaadjes op de grond in plaats van dat ze in de bomen hangen. Verder is het hier weer wintertijd, heb je in Engeland vast geen last van :).
    zijn de pubs daar echt allemaal om 11 uur s avonds dicht? lijkt me wel een beetje vroeg, alhoewel als je in tempo drinkt, zoals jij omschrijft dan is het misschien maar goed dat de pub zo vroeg dicht is niet waar?
    Geniet er nog maar lekker van groetjes karla
  3. Romee:
    2 november 2014
    Hier hebben ze ook winter tijd ja, dus lekker een uurtje langer kunnen liggen.
    Nee de pubs gaan dicht als er bijna geen mensen meer zijn, mogen ze zelf bepalen.
    Ik ben zeker nog aan het genieten hier :)