Update en scouting

20 oktober 2014 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

Busy bee of naja een reisblog is er een beetje bij ingeschoten, omdat ik nu op de helft zit is het lastig om ergens over te schrijven, sorry mam. Ik heb een filmpje gemaakt om een beetje te laten zien hoe mijn weken/dagen er uit zien.
Vaak hetzelfde. Qua stage heb ik het wel gezien en ik heb al ontzettend veel geleerd en onderzocht. Niet dat ik het super kut vind nu om hier te zijn, integendeel zelfs, ik heb het onwijs naar mijn zin hier! Maar soms heb ik wel even een momentje dat ik dan even naar huis wil. En ik mis mijn schatjes Roos en Laura. Ik kan niet wachten om jullie weer te zien, oh en een knuffel van mijn vader of moeder ga ik ook doen! Haha!
Op stage spreken de kinderen de naam van mijn vader, moeder en mijn broer heel grappig uit.
Ik had deze namelijk opgeschreven en ik vroeg aan ze hoe ze dit uitspreken:
Mijn vader heet ‘Rinke’ en dit spraken zij uit als ‘Wrinkel’
Mijn moeder heet ‘Jacqueline’ en dit spraken zij uit als ‘Jacqueen’
Mijn broer heet ‘Wouter’ en dit spraken zij uit als ‘Waaiter’
Ja dat vond ik wel even komisch.

Scouting:
Ik ben donderdag naar een scoutingband geweest, was echt totaal niet iets wat ik had verwacht. Omdat we in mijn scouting groep alleen de gitaar gebruiken. Hier gebruiken ze de klarinet, fluit, trommel, soort xylofoon en trompet. Ik heb alle instrumenten bespeeld behalve de trompet want die was er niet. Oké en de fluit eigenlijk ook niet want de poging tot mislukte, mijngod wat is dat moeilijk.
Vrijdags hebben ze opkomst met de bevers, welpen en scouts. Een paar kinderen van stage waren er ook dus dat was wel gezellig. Scouting is in Engeland wel ongeveer hetzelfde qua idee met de kampen, insignes, das, technieken, ‘Akela doe je best’ gedeelte en heel cliché plezier maken. Ze hebben alleen overal insignes voor die je kunt verdienen, heb je gekanood(?) krijg je daar een insigne voor. Heb je laten zien dat je met de computer kan werken, krijg je daar ook een insigne voor. Doet me heel erg denken aan Phineas and Ferb met Isabella en haar scoutingmeisjes. Want dan hoor je Isabella vaak zeggen: ‘Wij moeten nog een bouw insigne verdienen!’ Of iets in die trant, ik kijk het programma eigenlijk nooit. Maargoed moving on wij in Nederland hebben gewoon 1 das per groep, in Engeland hebben ze per afdeling, in de groep, een verschillende das. Toen ik vertelde dat als er geen theedoek op kamp was (komt niet vaak voor) ik mijn das gewoon gebruikte als theedoek (nu kwets ik mensen, denk ik) waren ze best geschokt en vonden hun das daar te heilig voor. Ja dat is in Nederland volgens mij ook zo, maar ach.
De leiders zijn verder ontzettend aardig en heel gastvrij, na de opkomst nodigden ze mij uit om mee kebab te gaan eten. Echt heel fijn want ik vond het echt heel gezellig en dacht eindelijk wat mensen om iets mee te doen, ja ze zijn heel aardig!

1. Jacqueline:
    21 oktober 2014
    Ha, ik weet dat je leuk kan schrijven, maar een grappig filmpje maken ook nog. We zijn nu al in afwachting van het vervolg. Lekker bezig, nieuwe mensen ontmoeten, heerlijk toch.
  2. Mieke Muilwijk:
    Ha Romee,

Wat super je filmpje! Mag je ook wat meer opnames maken op school? En wat een goed idee om contact te leggen met scouting. Ann Stanley heeft ook op mijn mailtjes nog weer niet gereageerd, dus van Lincoln College niks meer te verwachten ben ik bang.
    Ik zal nog rechtstreeks met een docent e proberen.
    Hou vol en blijf er zulke mooie dingen van maken. Zoek op je stage naar een nieuwe uitdaging, klein projectje ofzo.
    Ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Succes!
  3. Romee:
    21 oktober 2014
    Dank jullie wel! Inderdaad lekker mensen ontmoeten!

@Mieke
    Ik mag wel filmen maar ik mag het absoluut niet online zetten. Dus dan heeft filmen niet heel erg veel zin :(
    Al zou ik het wel graag willen, krijg je eigenlijk een beter beeld maar helaas.
    Ja ik ben nou bezig met een kinderboeken project, hopelijk gaat dat lukken :)
    Dank je!
  4. Karla:
    24 oktober 2014
    he Romee Theresa fijn weer even iets van je te lezen en te zien. Tijdens het filmpje drong het tot me door dat je toch wel erg ver weg bent en dat ik je mis. Mooi filmpje, kan niet anders met zo'n mooie meid. Goed te lezen dat het goed met je gaat en dat je af en toe Nederland enzo toch mist, dat betekent denk ik hoop ik, dat je niet ooit een keer gaat emigreren, dat idee grijpt me bij mijn keel. Dus snel weer thuis komen onder onze vleugels.
    Ook leuk dat het toch nog gelukt is om contact te krijgen met een scouting club, ga je er nog vaker heen? En is het andere logeetje er al. Ik kan in ieder geval niet wachten tot je weer terug bent hier.
    Verder gaat het met ons wel goed, werken, leren, wijntje drinken en dergelijke gaat gewoon door. Romy groeit langzaam is nu bijna 7 pond dus dat gaat zeker de goede kant op, ze is een vrolijke, guitige baby en we genieten er lekker van. Verder zit Daley op zwemles, hij straalt de hele zwemles, vindt het dus erg leuk.
    Ronin gaat in november naar Korea voor 2 weken, ben benieuwd wat hij er van vindt en hoop dat het genieten wordt. Voor jou hoop ik dat het te doen is daar in het verre Engeland, zal blij zijn als je terug bent.
    groetjes en veel liefs karla
  5. Romee:
    26 oktober 2014
    Hee Karla,
    Haha wat een compliment dank je wel! Als ik ga emigreren dan ga ik naar Engeland emigreren :)
    Ja ik ga zeker vaker naar scouting, ze zijn onwijs leuk! Het andere logeetje komt volgende week zondag. Oh wat fijn dat het goed gaat met Romy! Ja ik hoorde dat Ronin daar helemaal alleen heen gaat. Wel lekker echt even genieten denk ik. Voor mij is het zeker te doen hier en de tijd gaat nu wel erg snel, wil nog niet naar huis