Eerste keer vliegen

13 september 2014 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

Eerste keer vliegen.

6 uur opstaan om naar Schiphol te rijden, mijn lieve ouders hebben mij gebracht dus kon ik nog even slapen in de auto.
Eenmaal op Schiphol aangekomen hebben we afscheid genomen en heb ik mijn bagage gedumpt en moest ik de gate maar gaan vinden.
Ik stond bij de juiste gate, althans dat dacht ik..
Mevrouw werd natuurlijk omgeroepen waar ik bleef, ik hoorde op het juiste moment heel vaag ‘teweerd please check in at the gate’ ik dacht JA DAT BEN IK!
Maar goed, toen dacht ik ‘Ja welke gate dan met al die letters?’
Ik maar vragen en heb ik mij net op tijd ingecheckt om de bus in te stappen om naar het vliegtuig te worden gebracht.

In het vliegtuig begon het al natuurlijk met mijn Engels. Ik had stoel 10 E.
Ik zei tegen de beste man die naast mij zat dat hij naast mijn stoel zat, letter E.
Het was een Engelsman en zei en dacht dus dat ik A bedoelde.
Ik knikte hevig ja en hij bleef zitten. Uuh meneer?
Toen had ik het door en ik riep heel hard; ‘NOO I meanted E!’
Spreek je dus uit als ‘IE’ waar ik toen gelukkig zelf achter kwam.

Eenmaal mijzelf in het krappe stoeltje te hebben gewurmd begonnen de stewardessen te praten met de mensen bij de nooduitgangen, wat ze moesten doen bij een noodgeval etc. Fijn..
Toen ze gingen uitleggen wat je moest doen met de zwemvesten en de luchtkapjes(?) kreeg ik het echt benauwd.
Het vliegtuig ging rijden en je moest je gordels omdoen.
Ik had serieus waar het gevoel dat mijn hart uit mijn borstkast ontplofte, wat een verschrikkelijk gevoel was dat.
Het vliegtuig ging opstijgen en het was net een achtbaan, dat ik de neiging had om te gillen om het nare gevoel uit mijn maag weg te krijgen.
Dit heb ik nog net niet gedaan haha.
In de lucht zat iedereen te doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was terwijl ik alleen maar dacht ‘get this thing safe on the ground please.’

Goed, de mensen waar ik verblijf hebben mij opgehaald met de auto.
Ik stapte in de auto en dacht natuurlijk weer ‘huh waar is het stuur’ ja, aan de andere kant dus. Dat is echt apart, links rijden..
De mensen verder zijn super aardig en laten me erg welkom voelen.
Ze hebben zelfs de Nederlandse vlag opgehangen in de vlaggenmast bij hun thuis. Ze willen veel met mij ondernemen, zo zijn we vandaag al naar het Kathedraal geweest van Lincoln. Was erg mooi om te zien.
Vele mensen hadden ook kostuums aan.
Zoals korsetten, grote brede jurken, nette pakken enzovoorts. Heel gek.

Het accent is trouwens echt lovely. Voorbeeldje:
Wat je verwacht dat ze zeggen: I am enjoying MY life.
Wat ze hier zeggen: I am enjoying ME life.
Echt super leuk!

Ik ga mij hier zeker vermaken! :)

1. Hennie:
    14 september 2014
    Geldig wat een leuk reisverslag. Je eerste vlucht en dan ook nog alleen. Dapper hoor. Volgens mij gaat het daar helemaal goed komen in dat leuke gezin. Nu nog een leuke stage en je wilt niet weer terug. Veel plezier daardoor.
  2. Miranda:
    14 september 2014
    Super hoor zo de eerste keer vliegen, en dan ook nog alleen! Hoop dat je het naar je zin hebt en een leuke stage hebt! Veel plezier en sterkte aan je ouders, hihi .. Groetjes!!
  3. Mieke Muilwijk:
    14 september 2014
    Fantastisch Romee! Wat beschrijf je mooi hoe jij jouw eerste keer vliegen hebt ervaren. En wat fijn dat het gastgezin je zo warm onthaalt. Geniet er van.
    Succes op je eerste stagedag!
  4. Wouter:
    14 september 2014
    Leuk geschreven! Veel succes morgen op je eerste stage dag!
  5. Emily:
    15 september 2014
    goedzo Romee!! haha, leuk dat de mensen lief voor je zijn. veel plezier!!
  6. Anny van Daalen:
    15 september 2014
    Hoi Kim, via Aagke kreeg ik je blogadres te pakken. Nu eerst even bijlezen. Wat schrijf je leuk! Ik geniet er erg van. Veel succes daar op dat eiland! Ik blijf je af en toe volgen.
  7. Romee:
    Bedankt iedereen :)

@Anny
    Ik ben alleen geen Kim haha, maar bedankt voor het compliment! :)