Leeftijdsgenoten en mijn naam

9 oktober 2014 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

Ik vind het hier erg leuk en heel gezellig, doordeweeks gaat het prima. Dan ben ik lekker aan het stage lopen, series kijken of aan het hardlopen. In het weekend heb ik het wat zwaarder. Dan mis ik toch het afspreken met vrienden of gewoon ergens een drankje drinken. Ik mis gewoon leeftijdsgenoten. Omdat ik wist dat ik daar wel last van zou gaan krijgen had ik al op tijd actie ondernomen. Ik heb Lincoln College gemaild of ik een paar dagen met de opleiding kon mee lopen. Still no response. Wat ik wel gewend ben.. Ook heb ik een scoutinggroep gemaild. Maar dat lijkt ook Mission Impossible. Daarbij heb ik soms het gevoel dat zodra ik vertel dat ik uit Nederland kom ze een stapje terug doen. Alsof ik een idioot ben die geen Engels kan en daarom liever niet met mij praten of ik draag een enge ziekte met me mee. Zo voelt het een beetje.
Verder is mijn humeur niet al te best, komt omdat ik nu bijna een week niet fit ben en ik daar echt zat van word. Het gaat nu wel steeds beter gelukkig en het weekend komt eraan dus ga ik zeker leuke dingen doen!

Mijn naam.
Mijn naam is en blijft lastig. Thuis heb ik mij altijd kapot geërgerd als iemand mij Romy noemde, nog steeds eigenlijk wel. Als ik mij voorstel zeg ik duidelijk ‘romEE’. Ik begrijpt dat gewoon niet. Ook leraren op de middelbare school, wat een drama, als ze de registratie deden, zeiden ze altijd ‘Romy’. Als ik Romy/Romie had geheten had dat er wel gestaan. Of niet? Als het nu nog gebeurt zucht ik heel diep en leg ik het nu normaal uit. Nu in Engeland kunnen ze wel mijn naam uitspreken, maar het gaat niet zo soepel. Ik stel me daarom nu voor als Romy omdat Romee wat lastiger is qua uitspraak. Daar moest ik in het begin erg aan wennen. Ik ben er nu wel aan gewend en ik vind het niet zo erg. Daar ben ik heel ‘flexibel’ in en ja dat moet je wel zijn als onderwijsassistent.
In Nederland ben ik daar niet flexibel in en is het gewoon Romee! :D

1. Miranda:
    9 oktober 2014
    Dus voortaan net als je kleinste nichtje
  2. Romee:
    9 oktober 2014
    Haha nee bedankt, ik hou het bij Romee :)
    Altijd vervelend als ze je naam verkeerd uitspreken haha
  3. Jacqueline:
    10 oktober 2014
    Vervelend dat je niet al te lekker bent, maar je gaat dit weekend toch shoppen en daar word jij toch altijd vrolijk van. Dus ben benieuwd of je straks de koffer dicht krijgt als je weer terug komt
  4. Karla:
    11 oktober 2014
    Ha die ROMEE, ik hoop dat als je dit leest je je al weer een beetje beter voelt en dit weekend leuke dingen doet. Jammer dat het nog niet echt lukt om in je vrije tijd in contact te komen met leeftijdsgenoten,toch iets wat wel belangrijk is vooral als je iets te weten wil komen over het leven in Engeland en gewoon om het wat leuker te hebben en je je wat beter te vermaken in het weekend.
    Hier is alles ok, het is nog steeds redelijk mooi weer voor de tijd van het jaar alhoewel de eerste blaadjes al wel weer van de bomen zijn gevallen en de tuin al weer bijna winterklaar is (tenminste die van ons). Vannacht heeft Daley hier geslapen, is altijd erg gezellig, hij heeft leuke dingen en bijv. als ik zeg dat het zaterdag is hij: ha een witte dag, dan hoeven we niet naar school. Als hij naar de kapper moet zegt hij dat hij dat liever zijn haar door opa laat knippen, wij denken niet dat zijn moeder dat leuk gaat vinden, dus opa doet dat toch maar niet. Verder gaat het hier gewoon zijn gangetje, niet echt spectaculair, werken,opleiding, leren, eten, drinken, slapen enzo voort. Is het al gelukt om via skyp vrienden te traceren? zou wel leuk zijn niet waar? weet je ook een beetje wat er bij hun speelt. Nou ik hang op, tot de volgende keer
    groetjes je lievelingstante
  5. Romee:
    11 oktober 2014
    Hee, ja ik voel me al stukken beter en vandaag lekker geshopt. Nee is inderdaad jammer, maar het is niet anders..
    Ja hier vallen de blaadjes er ook al af, maar nog steeds zonder jas aan naar buiten, heerlijk!
    Ja dat van die witte dag herken ik haha! maandag is vast de rode dag en woensdag roze. (overal weer anders denk ik)
    Nee is niet gelukt maar dat maakt ook niet uit, ik heb eigenlijk ook niet heel veel tijd om te skypen. Dus ik denk zij ook niet haha