Positief over doelen bereiken en nieuwe naam.

3 oktober 2014 - Lincoln, Verenigd Koninkrijk

Door deze ervaring merk ik dat ik heel erg positief word in het bereiken van mijn doelen. Ze hebben op stage namelijk het thema ‘Being better never ends’ dat wil dus zeggen dat je niet moet opgeven en altijd door kan blijven ontwikkelen. Een vrouw gaf laatst een presentatie aan de kinderen over oude telefoons, van die koelkasten weet je wel. Dat de makers van de telefoons nooit zijn gestopt met het verder ontwikkelen van hun kennis en door zijn gaan leren, because ‘being better never ends’. En nu vandaag de dag hebben we dus Iphones, Samsungs en weet ik veel wat voor telefoons er allemaal nog zijn. Dat heeft mij wel aan het denken gezet. Nu wil ik ook dingen gaan bereiken zoals een hbo opleiding gaan doen. Door deze ervaring.
Aan de kinderen merk je het ook, dat dit thema goed werkt, ze willen graag huiswerk maken en beter worden in bepaalde dingen zoals rekenen of spelling. Je ziet dat ze veel motivatie hebben om daarin beter te worden. Sommige kinderen zijn al goed in rekenen maar willen nog beter worden.

Ik merk ook op persoonlijk vlak dat ik niet zo snel moet gaan opgeven en ben daarom voor de tweede keer, oeps, begonnen met hardlopen. Ik weet gewoon dat ik nu niet moet opgeven en door moet gaan, wil ik mijn doel bereiken. In 10 weken non stop 5 km kunnen rennen. Gaan we gewoon even doen! Het is ook gewoon iets wat ik wil en ik word door niemand gedwongen of iets, dat vind ik ook heel fijn.

Nieuwe naam:
De school heeft een nieuwe naam gekregen en deze werd feestelijk geopend. Iedereen had een ballon gekregen en je mocht er een wens op schrijven, ik had er niks opgeschreven omdat ik niet echt aan wensen doe en ook gewoon heel erg inspiratieloos was. Kinderen begonnen allemaal over: dokter worden, tanden fee ontmoeten, brandweerman zijn, in een helikopter vliegen.
De ballonnen werden losgelaten in de lucht, tegelijk. Heb hier ook een video van, staat aan de zijkant, onder het kopje foto's.
De kinderen hadden ook allemaal nieuwe uniformen gekregen met het nieuwe logo. De oudere kinderen zijn er niet blij mee want zij hebben de kleur paars, een hele rare kleur paars. Het logo is ook niet in de smaak gevallen. Een regenboog met 4 poppetjes onder een boom. Een jongentje begon gelijk te schreeuwen dat het op een Gay pride logo leek. HAHAHA mooie kerel ook. Vond ie niet zo leuk. Ik stelde hem gerust dat hij nog minder dan 1 jaar moest en daarna van school ging.

Dit weekend wordt het een beetje afzien, ze zeggen dat het gaat regenen, maar ik had vandaag best een korte broek aan kunnen doen net als gister, maarjaaaa die heb ik niet ingepakt omdat ik dacht dat Engeland 1 en al regen en troep was. Ik heb echt alleen maar winterkleren ingepakt en het is dus echt veel te warm.. Als het niet regent ga ik lekker de stad in. Ik heb het hier echt ontzettend naar mijn zin! :)

En wie ontzettend graag met mij wil skypen kan mij toevoegen:
romeetheresa.

1. Mieke Muilwijk:
    4 oktober 2014
    Zo Romee jij haalt het onderste uit de kan daar op je stage. Wat ontzettend mooi die nieuwe doelen. Ga er voor meid!
    Al iets van Ann Stanley gehoord?
    In Groningen ook nog lekker weer en te warm op school. Gaat nu veranderen zijn de voorspellingen. En o ja, we hadden een kleine aardbeving die iedereen in de klas heeft gevoeld.
    Renze!
  2. Romee:
    4 oktober 2014
    Ja ik ga er voor! :)
    Bedankt! En ja net mijn 3e les gehad.
    Nee nog niet terug gemaild, ben ik zo langzamerhand wel aan gewend..
    Maar komt wel goed! Haha